Friday, January 18, 2013

“ေလျဖတ္ျခင္းကို ကာကြယ္ႏိုင္သည့္ ေရေႏြးၾကမ္း”

ေရေႏြးၾကမ္းကို ကၽြႏု္ပ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား ငယ္စဥ္ကတည္းက ေသာက္ခဲ့ၾကသည္။  ေနရာတိုင္း အိမ္တိုင္းမွာ ေရေႏြးၾကမ္းဝိုင္း ႐ိွခဲ့သည္။ ဧည့္သည္လာလွ်င္ ေရေႏြးၾကမ္း အရင္ခ်ေပးသည္။ ေရေႏြးၾကမ္းကို ျမန္မာတို႔ ဘာေၾကာင့္ ေသာက္ခဲ့ရသနည္း။ က်န္းမာေရး အတြက္လား။ အဆီက်၍လား။


 အစာအိမ္ႏွင့္ အူလမ္းေၾကာင္း ေကာင္းေစ၍လား။ ကင္ဆာကို ကာကြယ္၍လား။ အမွန္အတိုင္း ေျဖရလွ်င္ မဟုတ္ပါ။ ေသာက္ေကာင္း၍ ေသာက္ခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။
မိတ္ေဆြတစ္ဦးက ေခၚ၍ ဧည့္ခံပြဲတစ္ခုသို႔ သြားခဲ့သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္က ဟိုတယ္ႀကီး တစ္ခုတြင္ ျဖစ္သည္။ အစားအေသာက္မ်ားက စံုလွသည္။ အခ်ိဳရည္ကလည္း အစံု၊ ဘီယာ၊ အရက္ႀကိဳက္သေလာက္ သံုးေဆာင္ပါဟု ဆိုသည္။ သို႔ေသာ္ ထမင္းစားၿပီးေနာက္ ေသာက္ေနၾက ေရေႏြးၾကမ္းကို တမ္းတမိသည္။ သည္လို ဟုိတယ္ႀကီးမွာ ရ၊ မရမသိ။ ေခတ္မီစြာ အေနာက္တိုင္းစတိုင္လ္ အျပည့္ဝတ္ထားေသာ နံေဘးမွ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးကို ေမးၾကည့္မိပါသည္။ “ဒီမွာ ေရေႏြးၾကမ္းမ်ား မရႏိုင္ဘူးလား” ဟု သူက အသာတၾကည္ပင္ ၿပံဳးျပၿပီးလူကို ၾကည့္သည္။
မိမိ ဘာမွားသြားသလဲဟု စိတ္က ထင့္သြားသည္။ ခပ္ရွက္ရွက္ ျဖစ္မိသည္။ “ရႏိုင္ပါတယ္” ဟု သူက ေျပာသည္။ ေတာ္ပါေသးရဲ႕။ ဒါေပမယ့္ “ေရေႏြးၾကမ္းမွာလို႔ေတာ့ မရဘူး” ဟု ေျပာသည္။ ဘယ္လိုပါလိမ့္ဟု ထင္ေနစဥ္မွာပင္ သူက ဝိတ္တာကို လွမ္းေခၚလိုက္သည္။ အေနာက္တိုင္း ဝတ္စံုကို သူ႔ထက္ပင္ သပ္ရပ္စြာ ဝတ္ဆင္ထားေသာ ဝိတ္တာလူငယ္ ေရာက္လာသည္။ “ဂရင္းတီး . . . ပလိစ္” ဟု သူကေျပာလိုက္သည္။ ဝိတ္တာက ကိုယ္ကိုကိုင္း၊ ေခါင္းကိုၿငိမ့္ၿပီး ျပန္ထြက္သြားပါသည္။ မၾကာမီ ေႂကြကရား ျဖဴျဖဴကေလးႏွင့္ အိုးတစ္အိုး ေရာက္လာသည္။ “ဒါေရေႏြးၾကမ္းလား” ဟု ေမးရာ “ဟုတ္တယ္” သူက အနည္းငယ္ ငွဲ႔ၿပီး အနံ႔ခံၿပီးေနာက္ “ဂ်ပ္စမင္တီးပဲ” ဟု ေျပာသည္။
သူေျပာသည့္ jasmine tea ဆိုသည္မွာ စံပယ္ပြင့္ ရနံ႔ပါေသာ လက္ဖက္ေျခာက္ ျဖစ္သည္။ တစ္ကယ္ စံပယ္ပြင့္ ပါမပါေတာ့ မသိပါ။ ထိုေန႔က ေသာက္ရေသာ ေရေႏြးၾကမ္းကို ယေန႔အထိ မေမ့ေသးပါ။ သို႔ေသာ္လည္း ယခု စာေရးေနခ်ိန္ စာေရးသူ၏ စားပြဲေပၚမွ ေရေႏြးၾကမ္းႏွင့္ေတာ့ မလဲႏိုင္ပါ။ ဒီမွာက ေက်ာက္မဲလက္ဖက္ေျခာက္ ခတ္ထားေသာ ေရေႏြးၾကမ္း အနီေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ ျဖစ္ပါသည္။ ေရေႏြးၾကမ္းကို jasmine tea ဟု ေခၚရျခင္းကို စာေရးသူ မႏွစ္ၿမိဳ႕ပါ။
ေပါင္ဒါနံ႔လိုလို စံပယ္နံ႔လိုလို ပါေသာ ေရေႏြးၾကမ္းကိုလည္း မႀကိဳက္ပါ။ လွ်ာတြင္ အရသာေတြ႕သည္မွာ ေမြးကတည္းက၊ လူမွန္းစသိကတည္းက အဖိုး၊ အဘတို႔ႏွင့္ ေသာက္ခဲ့ေသာ “အခါးရည္” လည္းေကာင္း၊ “အဖန္ရည္”ဟု လည္းေကာင္း ေခၚၾကသည့္ ေရေႏြးၾကမ္းကိုသာ ႀကိဳက္ပါသည္။ တစ္ကယ္ေတာ့ ထမင္းစားၿပီးလွ်င္ သို႔မဟုတ္ အစာမ်ားမ်ား စားၿပီးလွ်င္ အခ်ိဳရည္ေသာက္သူႏွင့္ ေရေႏြးၾကမ္း ေသာက္သူတို႔မွာ က်န္းမာေရး ႐ႈေထာင့္မွ ၾကည့္လွ်င္ အစာအိမ္ သက္တမ္းရွည္မႈ မတူညီၾကပါ။
တိုင္းရင္းေဆးပညာ ႐ႈေထာင့္တြင္ ျဖစ္ေစ၊ အိႏၵိယမွလာေသာ အာယုေဗဒ ေဆးပညာတြင္ျဖစ္ေစ အစာစားၿပီးလွ်င္ အစာေၾကဖို႔အတြက္ “ဝမ္းမီး” လိုသည္။ “ဝမ္းမီး” ကို ေဒသနာနယ ေဆးပညာတြင္ “ပါစကေတေဇာ” ဟုလည္း ေခၚသည္။ “ဝမ္းမီး” မွာ ဝမ္းထဲမွမီး ျဖစ္သည္။ ေရေအးႏွင့္ေလာင္းလွ်င္ မီးၿငိမ္းသြားမည္ ျဖစ္သည္။ “ပါစကေတေဇာ” သည္ အစာကို ေလာင္ၿမိဳက္ၿပီး ေၾကက်က္ေအာင္ ခ်က္ၿပီးေသာ ေတေဇာျဖစ္၍ ပူေသာေတေဇာ (ဥဏွေတေဇာ) ျဖစ္ျပန္သည္။
ပူေသာေတေဇာ၏ ဆန္႔က်င္ဘက္မွာ ေအးေသာေတေဇာ (သီတေတေဇာ) ျဖစ္သည္။ ေအးေသာေရ၊ ေရခဲေရ၊ အခ်ိဳရည္တို႔မွာ ေအးေသာအရသာ ႐ိွသျဖင့္ “သီတ” အစာ ျဖစ္သည္။ အစာေၾကေစေသာအပူ ဆန္႔က်င္ဘက္ ေလာင္းထည့္လိုက္လွ်င္ မည္သို႔ ျဖစ္မည္နည္း။ ႐ွင္းပါသည္။ အစာမေၾကႏိုင္ေတာ့။ မေၾကသည့္အျပင္ ပါစကေတေဇာ ပ်က္မည္ ျဖစ္ေလသည္။ ပူလိုက္ေအးလိုက္ ျဖစ္ပါမ်ားလွ်င္ အစာအိမ္ ပ်က္စီးသည္။ အစာအိမ္ ပ်က္စီးလွ်င္ ေရာဂါတစ္ခုခု ရမည္မွာ ေသခ်ာသည္။ ရႏိုင္ေသာ ေရာဂါမ်ားမွာ
(၁)အစာမေၾကေရာဂါ
(၂)အစာအိမ္ေရာင္ေရာဂါ
(၃) အခ်ဥ္ျပန္ေရာဂါ
(၄)အစာအိမ္အခ်ဥ္ေပါက္ေရာဂါ
(၅) အစာအိမ္အနာေပါက္ျခင္း
(၆) အစာအိမ္ကင္ဆာ စေသာ ေရာဂါမ်ား ျဖစ္ႏိုင္ေလသည္။
႐ိုးရာေဆးပညာ၊ အာယုေဗဒ ေဆးပညာ အလိုအရ “ေရာဂါမွန္သမွ်သည္ အစာမေၾကမွစသည္” ဟု ဆိုသည္။ အေနာက္တိုင္း ေဆးပညာမ်ားတြင္ မၾကာေသးမီကမွ ဖတ္လိုက္ရသည္မွာ အစာစားၿပီး အခ်ိဳရည္ႏွင့္ သံဗူးမ်ား၊ ဂက္စ္ပါေသာ အခ်ိဳရည္ ေသာက္သံုးေလ့ ႐ိွသူမ်ားမွာ စားထားသမွ်ထဲမွ အဆီဖတ္မ်ားကို ေအးၿပီးခဲေအာင္ ျပဳလုပ္လိုက္သျဖင့္ ေခ်ဖ်က္ရန္ ခက္ခဲၿပီး “ဆီးခ်ိဳ” ေရာဂါျဖစ္ဖို႔ လမ္းစျဖစ္လာႏိုင္သည္။ ထို႔အျပင္ ထိုအက္ဆစ္ဖတ္မ်ားကို အာဟာရအျဖစ္ အူသိမ္မွ စုပ္ယူရာမွ ေသြးေၾကာမ်ားအတြင္း ေရာက္႐ိွၿပီး ေသြးတြင္းအဆီထု တက္လာေလသည္။
ေသြးတြင္းအဆီထု တက္လာသူမ်ားမွာ ေသြးေၾကာက်ဥ္း ေရာဂါ၊ ႏွလံုးေရာဂါမ်ား ခံစားရေလ့႐ိွၿပီး အခန္႔မသင့္ေသာ တစ္ေန႔တြင္ အဆီခဲျပတ္ထြက္ ေမ်ာပါသြားၿပီး ဦးေႏွာက္အတြင္းသို႔ ေရာက္႐ိွၿပီး ႐ုတ္တရက္ မူးၿပီးလဲက်ျခင္း၊ ဦးေႏွာက္အတြင္း ေသြးခဲပိတ္၍ ကိုယ္တစ္ျခမ္း မလႈပ္႐ွားႏိုင္ျခင္း၊ ေလျဖတ္ျခင္းမ်ားပါ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ စာေရးသူ ေလျဖတ္သူမ်ားကို ႏွစ္ေပါင္း (၂၀) ေက်ာ္ ကုသလာခဲ့သည့္ အေတြ႕အႀကံဳမ်ား အရလည္း ေလျဖတ္သူ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ဆီးခ်ိဳႏွင့္ ေသြးတိုးေရာဂါ ႐ိွခဲ့ၾကၿပီး ေရခဲေရ၊ အခ်ိဳရည္ကို ထမင္းစားၿပီးတိုင္း ေသာက္ေလ့႐ိွသူမ်ား ျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ရျပန္ပါသည္။
ေရေႏြးၾကမ္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ျပန္လည္ေကာက္ခ်က္ ခ်ရမည္ဆိုလွ်င္ ေက်းလက္ေတာ႐ြာမ်ားတြင္၊ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးမ်ား၌ ေနထိုင္သူမ်ားေလာက္ ေလျဖတ္သူ မမ်ားရျခင္း အေၾကာင္း အရင္းမ်ားတြင္ ေရေႏြးၾကမ္းေသာက္ေသာ ဓေလ့သည္လည္း တစ္ခုအပါအဝင္ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ေတာနယ္မ်ားတြင္ ဆင္းရဲသား လယ္သမား၊ ယာသမားမ်ား ဘဝတြင္ အခ်ိဳရည္၊ ေရခဲရည္လည္း မေသာက္ႏုိင္ၾကပါ။
တ႐ုတ္ျပည္မွ ေ႐ွးႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ (ေအဒီ-၆၀၀) ေက်ာ္ ကတည္းက ဆူပြက္ေသာ ေရေႏြးထဲသို႔ သစ္႐ြက္ေႂကြက်ရာမွ စတင္ခဲ့ေသာ လၻက္ေျခာက္ ခတ္ေသာက္ေသာ ဓေလ့ေၾကာင့္ အာ႐ွႏွင့္ အေ႐ွ႕ေတာင္ဥေရာပ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အစာအိမ္ႏွင့္ အူမႀကီးကင္ဆာ ျဖစ္သူ နည္းပါးသည္။ ဥေရာပ ႏိုင္ငံမ်ားမွာ အျဖစ္မ်ားေသာ ကင္ဆာသည္ အေ႐ွ႕ေတာင္အာ႐ွ႐ိွ ေရေႏြးၾကမ္းေသာက္ေသာ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ျဖစ္ပြားမႈ ရာႏႈန္းနည္းသည္ကို ေလ့လာ ေတြ႕႐ိွၾကသည္။
ေလျဖတ္ျခင္းသည္ လူမေသေသာ္လည္း ဘဝဆံုးရေသာ ေရာဂါမ်ိဳး ျဖစ္သည္။ စီးပြားေရး အရလည္း မိသားစု တစ္ခုလံုး ေငြကုန္ေၾကးက်မ်ားၿပီး ႏွစ္႐ွည္လမ်ား ထိခိုက္ေစေသာ ေရာဂါျဖစ္သည္။ ေလမျဖတ္ေအာင္ ႀကိဳတင္ေ႐ွာင္ၾကဖို႔ လိုသည္။ အမွန္ေတာ့ ေလျဖတ္ျခင္းကို ကာကြယ္သည့္ေဆး ဟူ၍ မ႐ိွပါ။ သြယ္ဝိုက္ေသာ နည္းျဖင့္သာ အက်ိဳး႐ိွႏိုင္ေသာ ေဆးမ်ားကိုသာ ေရာင္းေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ေလမျဖတ္ေအာင္ နား႐ြက္ေနာက္မွ အေၾကာျဖတ္သူမ်ားလည္း ေတြ႕ဖူးသည္။ အလြန္မွားေသာ လုပ္ရပ္ျဖစ္သည္။ နားေၾကာျဖတ္ၿပီးမွ ေလျဖတ္လာသူကို လက္ေတြ႕ႀကံဳဖူးပါသည္။
သတၱဳစပ္ လက္ေကာက္တစ္မ်ိဳးကို ႏိုင္ငံျခားမွ လာသည့္ ေလမျဖတ္သည့္ လက္ေကာက္၊ ဤလက္ေကာက္ကို ဝတ္ထားလွ်င္ ေသြးမတိုးႏိုင္ဟု ညာေရာင္းေနျခင္းမ်ားလည္း ႐ိွသည္။ စာေရးသူ၏ လက္ေတြ႕ လူနာမ်ားကို ကုသခဲ့ဖူးေသာ အျမင္ျဖင့္ ေလျဖတ္ျခင္းမွ ကာကြယ္ႏိုင္ေသာ နည္းလမ္းေကာင္း တစ္ခုကို ၫႊန္ျပပါဆိုလွ်င္ “ေရေႏြးၾကမ္း” တစ္ခြက္ကိုပင္ ညႊန္ျပလိုပါသည္။
သင္ေလျဖတ္ျခင္းမွ ကာကြယ္ေသာ ေဆးတစ္ခြက္ကို ေသာက္လိုလွ်င္ အစာစားၿပီးတိုင္း ေရေႏြးၾကမ္းတစ္ခြက္ ေသာက္ပါ။ အစာစားၿပီးတိုင္း အခ်ိဳရည္၊ ေရခဲရည္ ေသာက္သည္ထက္ ေရေႏြးၾကမ္း ေသာက္သည္က အစာလည္းေၾက၊ ဆီးခ်ိဳေသြးတိုး ေရာဂါကိုလည္း ကာကြယ္ၿပီး ေသြးတြင္း အဆီက်ေစသည့္အျပင္ ေလျဖတ္ျခင္းမွလည္း ကာကြယ္ႏိုင္သည့္ ေငြကုန္ေၾကးက် နည္းေသာ ေဆးေကာင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေရးသား လိုက္ရပါသည္။
ၾကည္လြင္ျမင့္(မုျဒာ)
Ref: Shade The Mandalay Hill
Source: http://www.yatanarpon.com.mm/cp/shadethemandalayhill/article-46992

No comments:

Post a Comment